niedziela, 12 listopada 2017

Krótki kurs - jak zrobić kartkę do grudniownika

Witajcie :)
Kilka dni temu pokazałam Wam mój grudniowy pamiętnik, który zrobiłam z cudnej kolekcji


Dzisiaj pokażę, jak zrobiłam jedną z kartek do tego albumu.
Sam album skleiłam  od początku do końca sama. Można skorzystać z gotowej bazy,
 jednak ja preferuję własnoręcznie wykonane, gdyż mogę dostosować wielkość albumu
 i ilość kartek do swoich potrzeb.
Aby zrobić taką bazę, korzystałam z bardzo przejrzystych tutoriali Ginger,
 z bloga My Sisters Scrapper.
 Polecam to miejsce, gdyż tam krok po kroku, bardzo dokładnie, ze wszystkimi wymiarami oraz pokazaniem technik wykonania nauczyłam się kleić moje albumy.
Kartki w albumie są typu pocket - page, czyli każda kartka jest sklejona w ten sposób, aby utworzyć kieszeń, do której wkładamy matę na dodatkowe fotografie lub zapiski. 
W moim albumie kartki połączone są metodą hidden hinge, 
którą również opisuje w swoim kursie Ginger, o tu.

A teraz już zabierzmy się za zrobienie naszej kartki. 
Wielość okładki w grudniowniku to 15 x 18cm. Kartki zrobiłam nieco mniejsze, 
ale mogą być takie same duże, jak okładka.
 Do zrobienia kartek wykorzystuję duże arkusze brystolu, jakie można kupić
 w każdym sklepie papierniczym.

1. Odmierzam prostokąt o wymiarach 30 x16 cm, wycinam i biguję w odległości 14 i 28 cm,
pozostałe 2 cm posłużą nam jako skrzydełko do sklejenia kartki.



2. Przycinam ukośnie brzegi skrzydełka, składam wzdłuż zbigowanych linii i sklejam.
Utworzy nam się kartka w formie kieszeni.



3. Do tak przygotowanej bazy kartki przyklejam wycięte nieco mniejsze ( o 2 - 3 mm)
 kartki z papieru scrapowego. Teraz możemy przystąpić do ozdabiania.



4. Na tej kartce umieszczę kieszonkę, do której można włożyć tagi lub inne dodatkowe elementy.
W tym celu wycinam pasek papieru , dłuższy brzeg ozdabiam dziurkaczem brzegowym lub wykrojnikowym borderem. Pozostałe 3 brzegi biguję w odległości ok. 1,5 cm
 i zginam wzdłuż tych lini. Utworzą mi się skrzydełka,
 za pomocą których przykleję kieszonkę do kartki.



5. Tak przygotowaną kieszonkę oklejam papierem ozdobnym i dekoruję wg własnego uznania.
Następnie przyklejam ją do kartki. Używam do tego kleju, ale można też taśmą dwustronną, 
klej jest o tyle wygodniejszy, że można skorygować miejsce , do którego przyklejamy. 
Przy taśmie już raczej nie.



6. Gotową kartkę wklejam do albumu. 
W tym celu smaruję wypustkę hidden hinge klejem z obydwu stron, wsuwam ją do wnętrza kartki, sprawdzam czy jest równo względem okładek i dociskam.




7. Kolej na przygotowanie foto - maty.




I gotowe :)


Mam nadzieję, że skorzystacie z moich podpowiedzi i stworzycie fajne grudniowniki :)
Życzę udanych projektów, pochwalcie się gotowymi albumami :)

Ze sklepu wykorzystałam:

AltairArt - Festive Bells - Collection Kit    AltairArt - Festive Bells 09     Papier brokatowy czerwony 24 cm x 17 cm      Klej Magic z aplikatorem  

Pozdrawiam,

Gosia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...